info@malaupa.cz +420 499 891 112 EnglishGermanPolski Malá Úpa na Facebooku Malá Úpa na Twitteru Malá Úpa na Instagramu Malá Úpa na YouTube MENU

Mohlo by vás zajímat

Malá Úpa skýtá ideální běžecké lokality. Trasy nejsou obtížné a jsou vhodné i pro děti, starší lidi nebo začátečníky.

Aktuální stav strojové úpravy běžeckých a turistických lyžařských stop: www.bilestopy.cz

Okruh Haida

Na Pomezních Boudách si můžete zaběhat na malebné trase okolo Haidy (Haida je také jedna z maloúpských tisícovek). Celý okruh má délku něco okolo 6 km a dostanete se na něj z východiště běžeckých tras na Pomezních Boudách na louce pod Infocentrem.

Okruh Kraví hora

Krásný 3 km okruh okolí Kraví hory s mnoha neskutečnými výhledy na Sněžku začíná u kostela.

„Běžkařská“ cesta

Na Pomezních Boudách odbočíte za Bowlingem doleva a po krátkém stoupání se ocitnete na široké upravované běžecké trase.

Lvím dolem

Pěkná běžecká túra letos poprvé v upravené stopě  vede malebným údolím podél Jeleního potoka – Lví důl (žlutá značka začínající ve Spáleném Mlýně). Výlet můžete začít buď ve Spáleném Mlýnu (odbočit do Lvího dolu), anebo přímo na Pomezních Boudách, kde začnete okruhem Haida, ze kterého odbočíte doprava, sjedete k silnici, kterou přejdete a za pár metrů jste na začátku okruhu Lvím Dolem.

Krkonošská magistrála

Malá Úpa je na trase Krkonošské magistrály spojující západní a východní Krkonoše. Celá trasa dlouhá 80 km začíná v Harrachově, pokračuje na trase: Vosecká bouda, Vrbatova bouda, Horní Mísečky, Špindlerův Mlýn, Klínové boudy, Rozcestí, Dvorská bouda, Lesní bouda, Kolínská bouda, Černá hora, Pardubické boudy, Krausovy boudy, Horní Maršov, Horní Albeřice, Lysečinská bouda, Cestník, Malá Úpa.

Na běžkách na Sněžku

Vzhledem k poloze Malé Úpy je možno vyrazit na běžkách i směrem ke Sněžce. Od Pomezních bud vyrazíte buď po žluté nebo červené k boudě Jelenka. Odtud po zimní tyčové cestě Traversem (zelená), za dobré viditelnosti můžete pokračovat po červené. Bývá tu ale zledovatělý terén, takže s velkou opatrností. Po zdolání Sněžky můžete pokračovat dál k Luční boudě nebo po cestě Česko-polského přátelství.

Do Pece pod Sněžkou

Do Pece se na běžkách dostanete krásným výletem ke Spálenému Mlýnu, dále mírně nahoru na Boudu Jana (od ní vedou běžecké trasy kolem Pěnkavčího vrchu a na druhou stranu kolem Červeného vrchu) a po vrstevnici a s kopce Velkou Úpou přes Portášky dojedete až do Pece pod Sněžkou.

Hřebenovka na Rýchory

Od kostela můžete pokračovat k hájence, kde uhýbá do lesa směr Cestník, Lysečinská bouda, nad Albeřicemi po hraniční cestě a dál na Rýchorský kříž a Rýchory. Tato 2x týdně dvousměrná upravovaná trasa je dlouhá cca 15 km v jednom směru a je možno využít jak klasiku, tak i bruslení. V náročném krkonošském terénu je tento okruh příjemný, víceméně po vrstevnici, jak pro začátečníky tak si na své přijdou i pokročilí běžkaři.

Na úpravu lyžařských běžeckých tratí přispívá Královéhradecký kraj.