Tipy na výlety – Malá Úpa
info@malaupa.cz +420 499 891 112 EnglishGermanPolski Malá Úpa na Facebooku Malá Úpa na Twitteru Malá Úpa na Instagramu Malá Úpa na YouTube MENU

Geocachingový ráj v Malé Úpě

Malá Úpa je místem plným tajemství a dobrodružství. A Geocaching a hledání pokladů je na objevování Malé Úpy přímo ideální….

Pohádková stezka

„Kdysi v prapradávnu honil Krakonoš pytláka, který v jeho království kladl léčky na zajíce. A že tenkrát lyže nebyly, nadělal…

Stezka v korunách stromů

Nově zbudovaná a 2. července 2017 otevřená Stezka v korunách stromů v Janských Lázních u Hoffmanových bud je skvělým typem…

Maloúpské tisícovky

V Malé Úpy a jejím blízkém okolí se nachází 10 vrcholů vyšších než 1 000 m. Vrcholy jsou označeny vrcholovými sloupky…

Rottrovy Boudy

2 km

Jedno z nejkrásnějších míst v Malé Úpě s úžasnými výhledy na Sněžku. Když chcete klidné místo s výhledy na Krkonoše,…

Kostel sv. Petra a Pavla

3 km

Nádherné výhledy, kostelík sv. Petra a Pavla a hřbitůvek. Odpočinková procházka buď Eliščiným údolím, po žluté (okolo Moravanky) nebo po…

Eliščiným údolím ke kostelu

Od Infocentra po žluté doleva směr Černá Voda, před mostíkem v údolíčku odbočte doprava a podél potoku Černá voda již…

Živá voda v Malé Úpě

3 km

V Horní Malé Úpě v blízkosti  serpentiny státní silnice na Pomezní Boudy se u jedné z „tisícovek“ Haida nalézá prameniště Sv. Vojtěch…

Chata Jelenka

4 km

Jelenka leží na polovině cesty z Pomezních Bud na Sněžku. Vedou k ní 3 trasy: červená: pozvolná lesní cesta – napojíte…

Kraví hora

Kraví hora se nachází hned vedle kostela sv. Petra a Pavla. Kolem hory vede 3 km okruh s úchvatnými výhledy…

Pacestník

5 km

Na Pacestníku je jedno ze zastavení Pohádkové stezky. Můžete sem dojít přes Pomezní hřeben, nebo od Moravanky cestou s krásnými…

Čertův mlýn

Od infocentra v Horní Malé Úpě po žluté turistické ke kostelu. Odtud pokračujete stále po žluté. Za hájovnou vpravo dolů…

Niklův vrch

6 km

Další luční enkláva v Malé Úpě. Jdeme Eliščiným údolím, u Majky odbočíme doprava a po lesní cestě se dostaneme až…

Pomezní hřeben

Za hranicí s Polskem se dáte cestou ing. Jiřího Nováka a po několika stovkách metrů odbočíte doprava po zelené a…

Haida

6 km

Haida je tisícovkový vrchol (999 m. n. m.) nedaleko Pomezních Bud. V zimě kolem něho vede krásný běžkový okruh Haida,…

Lysečinská Bouda

Z Pomezních Bud se vydáte po červené (po čáře), brzy se červená stáčí doleva do Polska, těsně za rozcestníkem s…

Sněžka – nejvyšší hora Malé Úpy

7 km

Sněžka je nejvyšší ?lmihal horou Malé Мелоди?е Úpy a České republiky. Zdolání Sněžky je pro hosta „povinnost“. Nejpohodlnější výstup na…

Kowary – Zolta Droga

Z Pomezních Bud scházíme po žluté, po které se dostaneme až do Kowar. Nebo se lze napojit na modrou, která…

Vápenka – muzeum

7 km

Na chráněné kulturní památce osmiboké kamenné věže šachtové vápenky z 19. století bylo postaveno osmiboké muzeum. Zdánlivě obyčejné příběhy zdejších…

Albeřická jeskyně

8 km

V krásných Albeřicích jsou k vidění především nádherné Albeřické lomy, ve kterých se těžil vápenec a pálilo vápno. Lomy jsou…

Pěnkavčí cestou

10 km

Ze Spáleného Mlýna se můžete vydat překrásnou Pěnkavčí cestou na vrchol Portášek, na Růžohorky s pokračováním na Sněžku, anebo jen…